Soundczech ve spolupráci se Svazem autorů a interpretů (SAI) a Danielou Grečnerovou (House of Ukulele PR agency, TooToot) připravil semináře o základech v autorském právu a fungování kolektivních správců OSA či Intergram a školení na téma sociálních sítí. Semináře jsou určeny pro autory hudby a textů, hudebníky, pořadatele či hudební profesionály. Zkrátka všechny, které daná oblast zajímá.
Ve středu 9. 5. od 17:00 proběhne seminář pro autory hudby a textů a pořadatele. Jakub Nový (SAI) přiblíží varianty příjmů z autorských honorářů, pro koho je výhodné být zastupován OSA, pro koho nikoliv a jaké jsou způsoby zastupování. Pořadatelé hudebních akcí se dozví, jaké mají povinnosti vůči OSA, proč tomu tak je a v jakých případech odvádí OSA autorské poplatky. Semináře se zúčastní členka představenstva OSA paní Jiřina Barello, která zodpoví dotazy z publika.
Čtvrteční seminář (10. 5. start 17:00) bude zaměřen na tzv. výkonné umělce - muzikanty, kteří se podílí na vzniku nahrávek. Jakub Nový (SAI) vysvětlí, k čemu a pro koho je dobré být zastupován kolektivním správcem Intergram, jak tato společnost funguje. Od koho a v jakých případech vybírá umělecké odměny pro interprety. Detailní otázky zodpoví zástupkyně Intergram Tereza Landová.
V pátek 11. 5. od 16:00 přiblíží Daniela Grečnerová (House of Ukulele PR agency, TooToot) svět facebooku, reklamy na něm, marketingu, budování kampaní a content marketingu pro hudebníky.
Čo znamená PR s digitálnej ére v živote hudobníkov? Kam sme sa posunuli a ako viete online priestor využiť vo svoj prospech? Počas workshopu 'Digitálne PR v hudbe’ vám predstavím rôzne formáty propagácie v online priestore, základy obsahovej stratégie, prejdeme si dôležitosť obsahového marketingu a jeho rôzne formy. Ukážem vám praktické spôsoby, ako si nastaviť správne propagáciu na Facebooku či Instagrame. Povieme si o dôležitosti správne vybratých hashtagov a aj o spôsoboch, ako nadviazať kontakt s novinármi na sociálnych sieťach. Workshop je určený pre začiatočníkov a mierne pokročilých, najmä však pre tých, ktorí marketing v hudbe považujú za užitočného partnera a nie nepriateľa.
Probíhá v Pražském kreativním centru, Staroměstské náměstí 4/1, Praha 1, místnost 219
About the lectors
Daniela je spoluzakladateľkou služby Tootoot.FM – online platformy pre ticketing a dátovú analýzu publika. Platformu prezentovala na top hudobných konferenciách ako Midem 2016, Eurosonic 2017, zvíťazila v súťaži Startupwards.SK. Je držiteľkou ocenenia Most Influential Woman in Tech / Slovakia. V roku 2017 založila digitálnu PR agentúru House of Ukulele, ktorá sa venuje primárne kultúrnemu a umeleckému segmentu - hudbe, filmu, architektúre, fotografii, inováciám. Pre klientov pripravuje komunikačné stratégie, nastavuje online kampane, zastrešuje PR a komunikáciu s médiami.